( search forums )
To translate into quebecois???
Soldat Forums - Misc - Translations
Darkblood_Chief
December 29, 2005, 1:56 am
I want to do something funny, but i wont make somethiong who nobody need or wanna try. Would somebody be interested in the idea that I all translates into quebecois? Maybe it could be fun to see : "Tu as tuer ce tabarnaque d'enfoirer!"
or
"tu tes fait fouré povre con!"


=D

Darkblood_Chief
December 29, 2005, 1:59 am
Maybe you dont know what it mean : Quebecois = people from quebec and we name the langage from there the Quebecois. But i dont know how translate it in english =(

CKA Le MeSsiE
December 30, 2005, 10:44 pm
hey mais c'est une bonne idée ça Darkblood
je suis français, mais j'ai une grande admiration et passion pour le Québec, à moins que tu ne veuilles créer un "chiac" bien précis, je peux peut-être t'aider si ça t'intéresse. ;)

__

I'm interested to help you if you want man :)

Darkblood_Chief
December 31, 2005, 5:04 am
J'ai pas vraiment besoin d'aide, et encore moins d'un francais ( je ne veux pas vous insulté, mais personne ne dit ca "tabernacle", laissons les quebecois parler quebecois ^^ )Mais ton clan m'intéreste beaucoup ( je pense a lacher le mien qui est pas très populaire )

CKA Le MeSsiE
December 31, 2005, 11:34 am
comme tu veux ;) , tu as raison de préserver ce qui t'appartient. D'ailleurs on ne dit pas tabernacle en France on dit "Tavernier" héhé.
L'idée était juste de transcrire les éléments par défaut en français, et le reste tu l'aurais personnalisé à ta guise.

__

as you wish , you're great here :)

Darkblood_Chief
January 4, 2006, 6:36 pm
ahhh daccord

Ch@rogn3
January 28, 2006, 10:17 pm
 Quote:Originally posted by Darkblood_ChiefJ'ai pas vraiment besoin d'aide, et encore moins d'un francais ( je ne veux pas vous insulté, mais personne ne dit ca "tabernacle", laissons les quebecois parler quebecois ^^ )Mais ton clan m'intéreste beaucoup ( je pense a lacher le mien qui est pas très populaire )


Quebecois = vieux Francais...
Moi aussi je suis francais et je suis motive pour traduire le jeu. Je veut juste savoir ou il faut aller pour le faire

Cookie.
February 7, 2006, 9:06 pm
Stop swearing in Quebecois you [CENSORED]s >:|
I'm going to Montreal in a few weeks you Quebecois best watch your backs :P

~AcE~
February 16, 2006, 2:39 am
I thought you called it 'Quebecian French'.

I wouldn't use it, but it could end in a Quebecian-Soldat VS English-Soldat war.
That'd totally kick ass.

peemonkey
February 16, 2006, 3:37 am
english would win, most people who play soldat speak or understand english.

rabidhamster
February 16, 2006, 5:20 am
even though i've lived in canada for quite some time now, i still suck at french, let alone quebecois... -_-

so i really can't help. at all.

Cookie.
February 16, 2006, 6:20 pm
Just speak normal french and plug your nose!!! You sound like the Quebecois!!
Vous étes merde!!!

Deleted User
February 16, 2006, 9:12 pm
i can understand some french, to bad i get 60's in french :D

BowserKar
March 23, 2006, 4:23 pm
J'me demandais si la version Québécoise avançait parce que je l'ai traduit moi-même en français mais je trouve ça laid pas mal et j'aimerais bien une version Québécoise... des p'tits soldat qui sacre c'est toujours drole:P

Rhombus
March 23, 2006, 5:40 pm
oui oui, broodje brie
seriously though... there is no reason for me posting this... HUZZAAAAAH

Alamo
March 23, 2006, 7:11 pm
Hey guys, I think n00bface was serious about the no french comment. Forum language is english :P
Niquez vos mères sur la table de la cuisine, or else! ;)

But I would be interested in a french dialect as language. In school I only learn the standard 'french' French ^^

BowserKar
March 24, 2006, 12:39 am
I'm proud to speak french so if I want to speak it here with french people I don't know why someone could say I can't...

CKA Le MeSsiE
March 25, 2006, 1:42 pm
 Quote:Originally posted by BowserKarI'm proud to speak french so if I want to speak it here with french people I don't know why someone could say I can't...

C'est pourquoi n'hésite surtout pas à intervenir en français.
Comme je l'ai déjà dit dans un sujet de cette partie du forum, on apprend tous l'anglais parce qu'on nous l'impose, et pas par gaieté de coeur. Alors ajouter un rempart à son expansion est une fierté française et francophone dont nous nous devons de transcrire la pertinence.